Založ si blog

Želáme im krásnych 4,9 %

Túto záverečnú vetu som si minule prečítala v istom článku a musím povedať že ma celkom pobavila. Článok bol o Dzurindovej Modrej koalícii a presne toľko percent jej autor článku zaželal v najbližších voľbách. A ja dodávam že figu borovú. Žiadnych 4,9 percenta, to je až príliš. Tejto strane, ako aj strane Jablko, všetkým koaličným stranám, ako aj ich prípadným novovzniknutým klonom želám krásnych 2,9 percenta. Prečo? No preto aby nemohli vyciciavať štát, lebo darmožráčov, ktorí žijú z našej práce tu už máme dosť. Ak chcú peniaze, nech si nájdu poctivú prácu ako my ostatní.

Teraz na inú tému. Včera v električke som zaregistrovala hlásenie, vraj od 13. februára všetky zastávky MHD v BA budú na znamenie. Hovorím si, čo je to za blbosť ? Tak som si o tom na stránke Dopravného podniku prečítala viac info. Jedná sa o to, že pred každou zastávkou bude treba stlačiť tlačidlo, nie len na tých zastávkach ktoré boli doteraz na znamenie. Ďalej som sa dočítala, že tí ktorí stoja na zastávke, nebudú musieť dať vodičovi znamenie, stačí keď budú stáť na viditeľnom mieste.

Dôvodom na túto zmenu je, že to oproti súčasnosti má pomôcť znížiť sumu na prevádzku takmer o pol milióna € prostredníctvom úspor na pohonných hmotách pri brzdení a rozbiehaní.

A prečo to považujem za blbosť ? V prvom rade preto, lebo ten byrokrat ktorý to vymyslel, asi v živote necestoval verejnou dopravou. Inak by vedel, že na každej frekventovanej, alebo stredne frekventovanej zastávke vždy niekto nastúpi, alebo vystúpi. A menej frekventované zastávky sú už aj teraz na znamenie. Viem to, lebo denne jazdím s MHD krížom – krážom po Bratislave. Takže si myslím že suma – sumárum neušetria nič. A potom pristúpia k zvyšovaniu cien lístkov. Prečo nie ? Však všetko sa zdražuje, prečo by nemala byť drahšia aj verejná doprava však ?

Mne sa už ako aj mnohým iným živnostníkom od januára zvýšila cena nájomného za prenajatý priestor, samozrejme vrátane energií. Moja účtovníčka tiež avizovala zvýšenie cien za svoje služby. Srdečný pozdrav v podobnom duchu som dostala aj od Sociálnej a Zdravotnej poisťovne, tak ešte doprava a už to bude komplet. Však dobre bude, že Igorko ? A my to zvládneme, že Edko ? Veď hej, vy to zvládnete, vám bude dobre, aj mne by bolo, mať tak vaše platy, tiež by som mala na háku či stovka, dve hore – dole.

No najhoršie je, že ja svoje ceny dvíhať nemôžem, lebo konkurencia má podobné ceny a keď ja zvýšim a oni nie, tak ľudia budú kupovať ich služby a nie moje. Bohužiaľ mnohým ľuďom aj na 2€ záleží. A to v kvázi bohatej Bratislave. A práve v Bratislave, lebo tu je vo všetkom obrovská konkurencia a tá vždy tlačí ceny smerom nadol.

Musím povedať že posledné leto sme neboli na riadnej dovolenke, ale boli sme dvakrát po Slovensku na predĺženom víkende. Raz v okolí Považskej Bystrice a raz v Trenčianskych Tepliciach. Na oboch miestach som využila masérske služby a za polhodinovú masáž som zaplatila toľko, koľko u mňa stojí hodina. Zaujímavé nie ? A vraj BA je najdrahšia.

Manžel mi často vyčíta, prečo tú prácu vôbec robím, keď drvivá väčšina zarobených peňazí ide na náklady. Že keby som sa riadne zamestnala, mala by som v čistom viac ako mám teraz. Ale ja hovorím že nie je všetko len o peniazoch. Teraz som sama sebe pánom, žiaden psychopatický šéf ma nebuzeruje, robím si ako, kedy a koľko chcem ja a to je na nezaplatenie a zároveň jediná výhoda podnikania. Navyše robím to čo viem a čo ma baví.

Zatiaľ moje podnikanie prežilo pandémiu, hoci žiaľ mnohí také šťastie nemali. Tak dúfam že prežije aj túto mizériu, ako optimista dúfam že raz snáď prídu aj lepšie časy a keď nie, tak to nejako zvládnem do dôchodku. Teda ak sa toho vôbec niekedy dožijem pri ustavičnom zvyšovaní dôchodkového veku.

Veď ideálne pre každú vládu by bolo keby ľudia robili a platili do 70.ky a potom z pracoviska šup hneď na cintorín……..l

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

Sú exprezidenti Zeman, Klaus a expremiér Paroubek nevzdelaní dezoláti s nízkym IQ?

24.09.2023

Pýtam sa preto lebo podľa našich prieskumov len tí budú voliť Smer. A aby som nezabudla, navyše starší ľudia z vidieka. V tom prípade sa rada ocitám v spoločnosti týchto pánov, pretože aj ja budem voliť Smer. Títo páni ho síce zo zrejmých príčin voliť nebudú, avšak verejne mu prejavili podporu a želali mu výhru vo voľbách. Až tak veľa dôvodov ako jedna tunajšia [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 98
Celková čítanosť: 390522x
Priemerná čítanosť článkov: 3985x

Autor blogu

Kategórie