Založ si blog

Z rozprávky do rozprávky

Neviem či sa nad tým čo sa u nás na politickej scéne deje mám rozčuľovať, plakať, alebo sa tomu smiať. A či to je komédia, paródia, dráma či tragédia. Keďže rozčuľovanie sa škodí zdraviu, tak som si vybrala možnosť, že to je paródia a tak sa z chuti smejem, lebo smiech mi na rozdiel od tejto vlády neublíži.

Nechápem ako sa vôbec môže niečo také stať, že polovica ministrov podá demisiu a teraz majú v pláne sa vrátiť. Keby mne dal zamestnanec výpoveď a o týždeň by sa chcel vrátiť, tak takého zamestnanca by som už nechcela, lebo by som ho nepovažovala za spoľahlivého. Oni si fakt myslia, že keď si vymenia posty, tak už všetko bude v poriadku a odteraz budú šľapať ako švajčiarske hodinky ? Nebudú žiadne hádky, nezhody, osočovanie, obviňovanie ? Ak si to niekto myslí, tak je poriadne naivný. Ja si naopak myslím, že za pár dní sa znova pustia do seba a budeme tam kde sme boli pred mesiacom. Pretože u ľudí s takouto mentálnou a inteligenčnou výbavou to inak ani nejde. Proste kým títo ľudia budú vo vláde, neverím, že sa niečo zmení k lepšiemu.

Takže čo mi bolo také smiešne ? Nuž podaktoré výroky našej politickej elity.

Tak začnem nádejným budúcim premiérom, pánom Hegerom, ktorý v relácii “ O 5 minút 12 “ odpovedal na otázku “ Ako ďaleko sú koaličné rokovania “ ? takto : Sme už rok vo vláde, práve pred rokom sme vyhrali vo voľbách a bol to práve Igor Matovič kto porazil po 12 rokoch pána Fica a podarilo sa mu zostaviť vládu očisty. A chcem sa poďakovať našim voličom, lebo práve vďaka ich dôvery sa mohla skončiť vláda pána Fica. Za ten rok sme urobili veľký kus práce a najväčšia vec, ktorú sme urobili bola, že sme rozviazali ruky polícii a prokuratúre, čím sme vrátili Slovensko na kurz demokracie a slobodnej krajiny.

Ďalej už sme sa nič podstatné nedozvedeli, lebo celé sa to nieslo v duchu “ lebo Fico “ . Podľa neho na Slovensku je všetko super, to len Fico robí chaos. Nakoniec sa tomu Fico len smial, lebo však čo iné mohol robiť ? A toto je to najlepšie čo na Slovensku máme. No pán Heger a teraz dajte tú o Červenej čiapočke…..

Ďalší, ktorý ma pobavil bol Igor Matovič, ktorý vyhlásil : Predvečer veľkého týždňa ktorý už 2000 rokov slávime ako symbol utrpenia obety, ale najmä odpustenia som sa rozhodol urobiť gesto odpustenia voči ľuďom ktorí možno znenazdajky zažiadali o môj odchod z postu predsedu vlády. Rozhodol som sa na to zabudnúť a ukázať takýmto spôsobom, že v politike nemusí platiť pravidlo že kto do teba kameňom, ty do neho tiež. A možno v tomto prípade chcem ukázať gesto, že kto do teba kameňom, ty do neho chlebom. Ako som povedal predvečer veľkého týždňa nebudeme vracať požičané. A budeme spoločne pracovať ďalej, aby sme splnili to čo sme takto pred rokom sľúbili a aby sme tým pádom ďalej zbytočne ľudí netrápili našimi vnútornými problémami. Ak sa budete pýtať prečo to Matovič spravil, prečo si zrazu nepýta oko za oko, tak preto, lebo v politike mi vždy išlo na prvom mieste o Slovensko, v druhom rade o záujem nášho hnutia a až v treťom rade o záujem môj vlastný. A na záver, nebojte sa, dobre bude….

Áno pán Matovič, presne takého vás poznáme, odpúšťajúceho svätca. Veľmi štátnický čin . A teraz dajte tú o Snehulienke a 7 trpaslíkoch.

Ešte pán Sulík, ktorý asi pred 2 týždňami hlásal nasledovné : Treba sa pozrieť pravde do očí. Igor Matovič vyhral voľby, má najsilnejšiu stranu, ale evidentne nie je manažersky, osobnostne a ani komunikačne schopný viesť vládu v tejto zložitej situácii. To je proste fakt, ktorý vidí každý. Je tu však aj druhá rovina. Rovina vzťahov. Prehliadal som Igorove útoky voči mojej osobe a mojim kolegom, žiaľ to si on vyložil ako našu slabosť a útoky stupňoval. Skúšal som hľadať formy fungovania a robiť hrubé čiary. Trikrát sme sa dohodli ale on dohody vždy porušil. Lebo žiaľ, mrzí ma, no dohody s Igorom Matovičom neplatia. On proste svoju povahu nezmení. Takto sa nedá ďalej fungovať a pre zachovanie vlády v pôdoryse súčasnej koalície je možný len odchod Igora Matoviča.

No a teraz je všetko inak. Teraz Richard Sulík tvrdí toto : Vypočuli sme si tlačový brífing Igora Matoviča. Chceme na to reagovať. Ako prvé chceme oceniť tento jeho ústretový krok, to jeho priam štátnícke gesto a hovorím, že s týmto budeme súhlasiť. Je čas zložiť zbrane a opäť sa venovať robote. Návrh Igora Matoviča akceptujeme a tiež do určitej miery ustupujeme z našich požiadaviek. Otázka pre Sulíka : Ako môže byť mimoriadne pomstychtivý človek ktorý nemá kapacitu na to aby riadil krajinu ministrom financií a vy s tým súhlasíte ? Jeho odpoveď : No pozrite, pred chvíľkou som ocenil toto gesto, ktoré Igor Matovič spravil, myslím si že všetci sa nejako vyvíjame a všetci sme schopní aj spracovávať signály zo svojho okolia a nejako sa tomu prispôsobiť . Ako som povedal, chceme dať šancu tejto novej konštelácii a nebudeme sa dívať zbytočne dozadu, budeme sa dívať iba dopredu, preto aj takéto otázky považujem za bezpredmetné.

Ó, aká zmena za tak krátku dobu. Aký happyend, ako z filmu Rosamunde Pilcher. Aký rozdiel proti tomu čo tvrdil predtým, že vraj Igor proste svoju povahu nezmení. Raz darmo, korytá nepustia. Len sa pýtam, na čo bolo dobré toto mesiac trvajúce divadlo ? Na pobavenie nás všetkých? Alebo mali iné dôvody, napr. že v zákulisí potichučky kuli nejaké pikle…..

No a na záver ma ešte pobavila pani Remišová. Otázka : Považujete Igora Matoviča za kompetentného na ministra financií ? Odpoveď : Áno, Igor Matovič vychádza z podnikateľského prostredia, takže vie ako riadiť firmu, ako premiér mal veľmi dobrý prehľad aj o financiách, ja si myslím že financiám rozumie, čo sa týka ďalšej spolupráce v rámci vlády a vládnej koalície je to nová príležitosť obnoviť dôveru, obnoviť dobrú spoluprácu. Ďalej pani Remišová tvrdí, že strana Za ľudí oceňuje štátnícke gesto Igora Matoviča a veria že toto je začiatok nového fungovania vládnej koalície. A veria aj, že sa vládna koalícia začne s novou energiou a dynamikou venovať problémom ľudí. Čakajú ich nové výzvy, ak vraj ešte chvíľku vydržíme, situácia sa zlepšuje, klesajú nám počty nakazených, v počte očkovania sme 8. najlepší v Európe a budeme môcť pomaly uvoľňovať ekonomiku, otvárať školy, otvárať obchody a vracať sa k normálnemu životu.

Super, tak odteraz bude na Slovensku už len dobre. Ale aká otočka o 180 stupňov, aké duchaplné, už ani ten Sputnik pani Remišovej nevadí. Takže ak niekto vychádza z podnikateľského prostredia, tak je to celkom určite tá pravá kvalifikácia na ministra financií. A teraz dajte pani Remišová tú o tej Pyšnej princeznej….

Tak a je dokonané…..

07.04.2024

A vraj nemôžu mať všetko. A už majú všetko. Alebo ešte nie ? Vraj Fico chce ovládnuť aj súdnu moc. Vraj tentokrát už celkom určite ráno nevyjde slnko. Vraj je po demokracii. Vraj tu bude ozajstná totalita ako za socíku. Asi nás znova “ zadrátujú “ všetko nám znárodnia, ovládnu médiá a aby toho nebolo málo, možno nakoniec aj tí Rusi prídu ako v [...]

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 99
Celková čítanosť: 394260x
Priemerná čítanosť článkov: 3982x

Autor blogu

Kategórie