Založ si blog

Vzal si Pánboh dovolenku ?

Hovorí sa, že počas stredoveku si Pánboh vzal dovolenku. Vypadá to tak, že po dlhšom čase ju znova potreboval. Jedine tak sa dá vysvetliť to, čo sa dnes na Zemi deje. Mnohí sa v kritickom období života alebo pri osobnej tragédii pýtajú : Bože, prečo mi to robíš, za čo ma tak trestáš, čo som ti urobil ? Je to úplne prirodzené, že práve k nemu sa s takýmito otázkami ľudia obracajú, dokonca aj ateisti. No odpovedí sa im nikdy nedostáva. Maximálne od predstaviteľov cirkvi, ktorí odjakživa ľuďom hovoria že to bola Božia vôľa.

Môj osobný názor však je, že Boh nie je dobrý, ani zlý, netrestá, ani neodmeňuje, neexistuje peklo ani nebo – jedine ak tu na Zemi – pretože Boh nám dal rozum a slobodnú vôľu, aby sme sa sami rozhodli ako budeme žiť a či budeme konať dobro či zlo. Preto si myslím že Boh nás iba pozoruje, len neviem či sa pritom smeje, plače alebo len jednoducho žasne nad tým čo tu stvárame.

Lebo ak by bol dobrý a spravodlivý a naozaj by chcel aktívne zasahovať do diania na Zemi, tak by nikdy nemohol dopustiť všetko to zlo čo sa udialo. Nikdy by nedopustil aby sa po stáročia viedli všetky tie nezmyselné vojny, často aj v jeho mene. Nikdy by nedopustil aby sa narodili takí ľudia ako Hitler, Mussolini, Franco, Stalin, Pinochet, ako aj mnohí dnes žijúci diktátori, ktorí páchali a páchajú neuveriteľné zverstvá. Nikdy by nedopustil aby umierali malé nevinné deti. Aby státisíce ľudí hladovalo, kým malé percento ľudí žije v nenormálnom bohatstve na úkor tých hladujúcich. Nedopustil by aby peniaze a moc boli v rukách tých zlých, ktorí tú moc a peniaze používajú len na páchanie zla. Nikdy by nedopustil aby sa dobrým ľuďom ktorí vedome nikdy nikomu neublížili, naopak len pomáhali kde sa dalo, stávali zlé veci. Kým mnoho vyslovene zlých ľudí ktorí úmyselne a pravidelne ubližujú druhým, si beztrestne užívajú života. Ako by mohol dopustiť aby jeden národ spáchal genocídu na inom národe, alebo určitá skupina ľudí zotročovala iných ľudí ?

Myslím si že Boh stvoril svet tak, aby v ňom bola určitá rovnováha. Aby existoval tzv. dualizmus, čo znamená učenie o dvoch vzájomne si odporujúcich podstatách sveta. Ak by totiž nebolo to zlo, nevedeli by sme oceniť to dobro. ak by nebolo nešťastie, nespoznali by sme šťastie. Bez smútku by nebola radosť, bez nenávisti láska …..

V prírode platia určité zákony, lepšie povedané platili, kým človek nevystrčil svoje nenásytné paprče a nezačal bezohľadne drancovať všetko čo sa dalo. V mene civilizácie, vedeckého pokroku či technickej revolúcie. Aby sme mohli vyrábať a vlastniť všetko to čo potrebujeme, aj to čo nepotrebujeme. Potom sa čudujeme, že už ani to počasie nie je to čo bývalo, že nie sú riadne letá, ani riadne zimy. Taktiež sa čudujeme, prečo je toľko záplav, zemetrasení, tornád či tsunami. V globále zato všetko nesieme kolektívnu vinu. Je to cena zato, aby sme si mohli lietať po svete, aby sme sa pohodlne viezli vo svojich autách, aby sme mali svoje mobily či notebooky. Potom sú tu ešte individuálni vinníci, ktorí odpadkami znečisťujú ulice, prírodu aj vodné toky. Sú ľudia ktorí sa za 30 rokov nenaučili triediť odpad, alebo plytvajú vodou či elektrickou energiou. Teda nečudujme sa, že sa príroda búri a tiež sa nečudujme ak prídu ešte väčšie katastrofy, prípadne raz príde k úplnému zániku dnešnej civilizácie.

Odkiaľ sa vzal ten vírus, ktorý nás dnes trápi ? Sú tu iba dve možnosti, pričom aj jedna aj druhá má svojich zástancov. A v konečnom dôsledku je to jedno. Buď ten vírus vznikol v prírode, tým pádom by platilo že aj takto sa príroda bráni voči nám “ votrelcom „. Alebo bol vytvorený umelo, čo by len potvrdzovalo teoriu o zlých ľuďoch ktorí svoju moc a peniaze zneužívajú pre svoje vlastné egoistické ciele.

V zvieracej ríši platí, že silní prežívajú a slabí zahynú. Slabí jedinec zahynie buď pred narodením, alebo krátko po narodení . Ak sa v ľudskej ríši narodí jedinec fyzicky či mentálne postihnutý, tak sa ľudia o takého človeka postarajú, či už sú to vlastní rodičia alebo štát formou ústavnej starostlivosti, lebo tak sa to robí v civilizovanej spoločnosti. A my ľudia sa dnes považujeme za civilizovaných. Alebo nie ? Ja každopádne mám často pochybnosti o tom či je ľudstvo civilizované. Ak by bolo, tak mnoho vecí by sa nemohlo diať tak ako sa deje.

Najmä ak sa pozriem na dnešnú situáciu s koronavírusom, veľmi sa to začína podobať na tú zvieraciu ríšu. Dnes, keď tí slabí a najviac ohrození by potrebovali pomôcť aby prežili, mám pocit že zo strany vlády sa im nijakej pomoci nedostáva. Nestačí vyplakávať a stokrát opakovať “ Ako nám na nich záleží “ ale treba to dokázať skutkami. Ako to vyzerá v skutočnosti tá pomoc seniorom a ťažko chorým ľuďom ? V DSS kách sú akurát zavretí ako vo väzení, bez možnosti návštev, plus pravidelné špáranie sa v nose. Tomuto ja nehovorím pomoc. Ostatné ohrozené skupiny dostali odporúčanie aby čo najmenej chodili von, čo najmenej sa stýkali hoci aj s blízkou rodinou a vlastne áno, ešte dostali do daru dôchodcovské hodiny v obchodoch. No, to tiež nepovažujem za pomoc. Takže toto sú ľudia ohrození na zdraví a na živote.

A čo tak existenčne ohrození ľudia ? Lebo aj o tých by sa mala civilizovaná spoločnosť postarať, najmä ak sa do tejto situácie nedostali vlastnou vinou, ale vinou vládnych rozhodnutí a teda by automaticky bolo povinnosťou každej slušnej a civilizovanej vlády o týchto ľudí sa postarať. Ako sa táto vláda postarala, všetci dobre vieme. Nemám informácie ako bolo postarané o zamestnancov ktorí prišli o prácu, ale o živnostníkov sa postarali asi tak, že tí ktorí neskrachovali v prvej vlne, tak skrachovali v tej druhej, alebo ich to v blízkej budúcnosti čaká. A koľko hlasov sa z každej strany ozýva, často aj v médiách, koľko odborníkov varuje, koľko kritiky sa vznáša na adresu vlády ? Ale oni sú voči tomu hluchí, aj slepí.

Veď povedzte kedy by sa táto vláda venovala skutočným problémom ľudí, či už chorých alebo zdravých ? Oni vládnu pomocou Facebooku a tlačoviek. Všetky tie infantilné drísty, nechápem že to ešte môže niekto počúvať, čítať, nedajbože tomu veriť. Je to dokola to isté. Vzájomné osočovanie sa, urážanie sa, obviňovanie sa, hádky, výhovorky. No nonsens, malé deti v škôlke sa správajú lepšie a majú viac rozumu. Aj to malé dieťa keď sa niečoho dožaduje a stále kričí že “ Ale ja chcem a chcem a chcem “ a keď vidí že to nedostane, tak s tým prestane a ustúpi. Ale to naše veľké “ Dieťa “ nikdy nepochopí a neustúpi. Jemu môžu všetci hovoriť že celoplošné testovanie nie je dobrý nápad a nemá to žiadny zmysel, on si aj tak hudie to svoje.

Pamätá si niekto ako hovoril v decembri keď mu to testovanie neprešlo, že samozrejme by to prebiehalo inak ako v novembri, veď “ Iba blázon by vyhnal v takej zime ľudí do ulíc “ ? A to prosím boli plusové teploty a teraz sú mínusové. A teraz chce znova ľudí vyhnať do ulíc. Tak ako je to s tým bláznom ? Ja si myslím že aj keď to januárové testovanie mu zatiaľ neprešlo, určite mu to skôr či neskôr prejde, lebo on sa nevzdá. Viete si predstaviť keby tento človek všetku tú energiu ktorú vynakladá pre nesprávne ciele a riešenia, keby to robil tak ako má, keby napr. nechcel silou mocou kupovať testy, ale lieky, ktoré nepochybne sú, tak by sme tu už žiaden Covid nemali.

Mnoho ľudí tvrdí, že náš premiér je blázon, no ja nie som psychiater, ale rozhodne sa tak niekedy správa, ale jedno je isté, rozumu má až – až, aspoň pre seba určite. On presne vie čo robí a každý krok má presne vyrátaný. Potvrdilo sa mi to znovu keď sa v súvislosti s ďalším povinným testovaním vyjadril že výnimka zo zákazu vychádzania pre netestovaných sa nebude týkať pobytu v prírode. A to je čisto len zákernosť a trest za neposlušnosť, lebo v prírode je skoro nulová šanca že sa niekto nakazí.. On veľmi rýchlo prišiel totiž na to, že už mnohých nemôže vydierať zákazom ísť do práce, lebo mnohí teraz aj tak nemôžu pracovať, skoro všetky obchody a služby sú zavreté, takže vlastne nie je kam ísť. Preto by si mnoho ľudí povedalo, že sa mu na tie jeho testy vykašle. Tak preto tá príroda. Lebo to je jedno z mála miest, kde by ešte mohli ísť a preto tam aj ľudia chodia, lebo sa tam cítia bezpečne a pohyb v prírode ja zdravý. Tak toľko o tom, ako tomuto človeku záleží na našom zdraví. No, ale mňa s tým neprekabáti a tak ako som sa nenechala vydierať pri prvom povinnom testovaní, nenechám sa ani pri tých prípadných ďalších. Veď pôjdem tam kde môžem a popritom sa aj poprechádzam tak ako to robím každý deň. Pretože sa nenechám pripraviť o svoje fyzické ani psychické zdravie, aj keď sa táto vláda o to všemožne usiluje.

Ak by sme žili v nejakej rozprávkovej krajine / lebo samozrejme by sa to reálne nikdy nestalo, viď. mnoho iných krajín kde to ide podľa rovnakého scenára ako u nás / a keby som bola vládkyňa s neobmedzenou mocou a tými financiami ktoré má naša vláda k dispozícii, tak presne viem čo by som nerobila. V prvom rade by som zakázala akékoľvek strašenie a vydieranie obyvateľov prostredníctvom médií / v podobe dennodenných čísiel infikovaných a zosnulých / Neničila by som si vlastnú ekonomiku v podobe zatvárania firiem, obchodov či služieb. A ak by som to predsa len urobila, tak iba raz na určitú skúšobnú dobu, lebo veľmi rýchlo by som sa presvedčila že to žiaden zmysel nemá, lebo aj keby som šírenie infekcie na chvíľu zastavila alebo spomalila, hneď po otvorení by sa to šírilo znova / o čom sa mohli všetky vlády sami presvedčiť / a v tom prípade by som zasiahnutých ľudí okamžite a v plnej výške odškodnila. Len by som odporúčala ľuďom, najmä tým ohrozeným, aby nosili rúška ak sa potom budú cítiť bezpečnejšie, ale určite by som to nikomu nenútila a ešte pod hrozbou sankcií a už vôbec nie maličkým deťom. Testovala by som len ľudí ktorí by to chceli a tých ktorí majú príznaky. Len by som odporúčala ľuďom, najmä tým najviac ohrozeným, aby sa vyhýbali miestam kde je množstvo ľudí, ale určite by som im nezakázala chodiť von, naopak by som im odporúčala čo najviac chodiť najmä do prírody.

A teraz to čo by som určite robila. V prvom rade za ušetrené peniaze za testy by som nakúpila dostatok liekov, ktoré tú chorobu naozaj liečia, lebo u nás ľahkým prípadom odporúčajú akurát tak čaj a Paralen a ťažké prípady v nemocnici “ liečia “ kyslíkom a pľúcnou ventiláciou. To je jediné čo môžu chudáci lekári robiť, lebo vláda im žiadne lieky nezabezpečila. A keby ľudia dostali včasnú liečbu už u ambulantných lekárov, nemuseli by sa dostať do nemocníc a tie by nemuseli kolabovať. Nemocnice by som určite rozdelila kde sa budú starať o covidových pacientov a kde o tých ostatných, veď nie je možné aby som zanedbávala ostatných chorých kvôli jedinej diagnoze. Určite by som všetkých zdravých ľudí nechala pracovať aby mi neskolabovala ani ekonomika, aby sa ľudia neocitli na hranici chudoby a aby dlhy štátu museli splácať ešte naše vnúčatá. Denne by som v médiách namiesto strašenia ľudí povzbudzovala, aby boli statoční, aby to nejako vydržali, hovorila by som im aby chorobu nepodceňovali, aby boli opatrní, ale ani nepreceňovali na úkor života, rodiny, medziľudských vzťahov, psychického zdravia, ekonomickej situácie. Nabádala by som ich k prevencii, nielen k zdravému spôsobu života, ale by som ich aj zásobila nutnými vitamínmi či doplnkami stravy, minimálne tých horšie finančne situovaných. A verím že takýmto prístupom by iste nebolo toľko obetí či už na životoch, alebo na ekonomike. Ale keby som zistila že táto metoda nefunguje, tak okamžite by som skúšala ďalšie a ďalšie možnosti, keby mi došli vlastné nápady, tak by som si vypočula nápady iných, veď keď doteraz nič nepomohlo, tak čo by som mohla stratiť, keby som to aspoň skúsila ? Nie ako tieto vlády, robia to isté znova a znova, pritom to nielenže nemá žiaden efekt, ale vyslovene všetkým a všetkému škodí.

No a teraz zazvonil zvonec a rozprávky je koniec. Ale keby sme žili v normálnom zdravom a civilizovanom svete, tak by to mohlo byť aj realitou. Ale zdá sa že dnes slová ako dobro, právo, pravda a spravodlivosť už nielenže nikoho nezaujímajú ale na celej čiare prehrávajú. Len na nás záleží, či necháme vyhrať zlo nad dobrom, máme predsa slobodnú vôľu.

Na záver len dodám, že nikdy som veľmi neverila v ľudskú spravodlivosť a dnes ešte menej, ale vždy som verila v tú božskú. Na tie povestné božie mlyny. Tak sa ťa Bože pýtam, nemohli by mlieť trochu rýchlejšie ?

Tak a je dokonané…..

07.04.2024

A vraj nemôžu mať všetko. A už majú všetko. Alebo ešte nie ? Vraj Fico chce ovládnuť aj súdnu moc. Vraj tentokrát už celkom určite ráno nevyjde slnko. Vraj je po demokracii. Vraj tu bude ozajstná totalita ako za socíku. Asi nás znova “ zadrátujú “ všetko nám znárodnia, ovládnu médiá a aby toho nebolo málo, možno nakoniec aj tí Rusi prídu ako v [...]

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná, odpovedá Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa šéfa Smeru je podozrivé, že najcitlivejšie veci pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20, aktualizované: 18:00

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 99
Celková čítanosť: 394642x
Priemerná čítanosť článkov: 3986x

Autor blogu

Kategórie