Založ si blog

Sama som sa odsudila…..cast druha

Dnes zacnem tym ze odpoviem jednemu panovi ktory okomentoval moj blog asi v tom zmysle ze „to nie je o tom ze som sa odsudila ale ze veri ze dokazem chapat veci v sirsich suvislostiach.“ Na to mozem povedat len tolko ze v sirsich suvislostiach moze clovek chapat veci ak sa ho priamo netykaju. Konkretne ak dnes moze niekto povedat ze sa ho koronakriza nijako nedotkla a jedine v com pocitil rozdiel je to ze si musi dezinfikovat ruky, nosit ruska a dodrziavat odstup, tak potom minimum co moze urobit ze nebude mudrovat ked sa tomu nerozumie a vyjadrovat sa k tomu preco sa ti ostatni buria, co im tak strasne vadi, preco stale nieco vycitaju tej vlade, ved ona nas iba „chrani „? Lebo oni dostali svoje platy alebo dochodky v plnej vyske, neprisli o pracu, nemuseli zavriet svoje prevadzky a ani neskrachovali. A nevedia alebo nechcu byt natolko empaticki aby dokazali sucitit s tymi ktori tolko stastia nemali.

Ja chapem ze clovek je egoisticky tvor a v prvom rade musi mysliet sam na seba a taky zdravy egoizmus je v poriadku. Ved keby sme neboli egoisti tak pojdeme do prvej dzungle a nechame sa zozrat levom, ved nech sa ten chudacik nazerie ked je hladny. A clovek musi byt sam zdravy aby sa mohol postarat o druhych a sam musi mat, aby mohol davat. No kedze mna aj vacsiu cast mojej rodiny sa to bytostne ekonomicky dotklo, tak bohuzial nedokazem byt objektivna. Dokazem vidiet veci iba z mojho pohladu poskodeneho. Tu je v kratkosti moj podnikatelsky pribeh, akych su dnes iste tisice.

Asi rok pred vypuknutim pandemie som zacala podnikat v sluzbach. Nikdy som nemala rada autority, teda ani sefov, ani za mlada a nieto este na stare kolena. Nechcela som aby mi nejaky nekompetentny idiot hovoril ako mam vykonavat svoju pracu. Tak som sa pustila do tej byrokratickej masinerie a vybavila som si vsetko potrebne k podnikaniu. Trvalo to dva mesiace ale podarilo sa.Tolko o odburavani byrokracie. Prenajala som si priestor, za pozicane peniaze som si zaplatila vsetko od najmu po reklamy az po nevyhnutne pomocky potrebne k mojej praci. Kazdy kto niekedy podnikal tak vie, ze zo zaciatku su len same vydaje a potrva dlhsie kym budu aj nejake zisky. Prve tri mesiace bolo treba dotovat aj najom, potom to uz zarobilo aspon na seba.

Takto to islo par mesiacov, od rana do vecera som tazko pracovala, ale pre seba mi neostalo nic. Vdakabohu mam manzela ktory ma zivil. Potom vdaka usilovnej a kvalitne odvedenej praci som si ziskala stalu klientelu a zacala mat nejake male zisky. A v tom prisla korona. V polovici marca mi zavreli prevadzku a kedze som nemala rezervy tak som koncom marca musela z priestoru odist. Nerobis, nemas na najom. Myslite ze to nasu vladu zaujimalo ? Tu okamzitu prvu pomoc o ktorej tolko basnili zacali vyplacat ludom po dvoch mesiacoch, aj to nie vsetkym a len nejake smiesne percenta z trzieb, proste almuznu. A nikto sa nestaral z coho maju ludia dva mesiace zit. Ved syty hladnemu neveri a milionar chudobnemu tiez nie. Dodnes lutujem zeny ktore boli v podobnej situacii navyse s malymi detmi a bez manzela. Z coho zili, vie len sam Panboh. A mnohe z nich skrachovali uz nadobro.

Ja som sa ale nevzdala. Ked sa uvolnili opatrenia prenajala som si iny priestor, vsetko som znova vyfinancovala a znova na dlh, hoci ten prvy este nebol splateny. Zacinala som od piky lebo o vacsinu stalych zakaznikov som prisla vdaka zmene lokality ale bola som vdacna ze som vobec mohla robit. Ale nikto nevedel dokedy sa bude dat robit, lebo stale nad nami visel ten povestny Damoklov mec v podobe druhej vlny ktoru predpovedali na jesen. Tak som si zacala budovat klientelu odznova pocas celeho leta. Nastastie od prveho mesiaca sa mi podarilo zarobit na reziu a tak je to dodnes. Zatial ziaden zisk. Ale nevadi, aj to bude. Lebo KORONA. Lebo prisla DRUHA VLNA. Mnohi sa boja choroby, ini nemaju peniaze, ved ked treba skrtit tak ludia vzdy zacnu skrtit na sluzbach lebo bez toho sa da zit. A LEBO VECI SUVISIACE S KORONOU. Dokola ako u debilov. ZATVORIT PREVADZKU,OTVORIT PREVADZKU,ZAKAZ VYCHADZANIA,CELOPLOSNE TESTOVANIE,ONE TIME,NEXT TIME,NEXT NEXT TIME. CHAOS,CHAOS,NIC LEN CHAOS. Pardon, prevadzky nezatvorili, aspon nie tyzden pred testovanim. Len nariadili ludom zakaz vychadzania. Dodnes som nepochopila zmysel, okrem presadzovania moci v zmysle „lebo mozeme .“ Takze ja som do roboty chodit mohla ale zakaznici prist nemohli. Tak som chodila do roboty oddychovat. Aky luxus….Ale aj tak som chodila. Lebo som mohla. Inak sikovny tah od vlady a cele to bolo o tom aby nic nemuseli kompenzovat. Ved „my sme vam prevadzky a obchody nezavreli, to vy sami.“

Takze tak si my zijeme, my drobni zivnostnici, zakladny pilier statu. Lebo vlada nevie co ma robit, tak vydava jedno chaoticke nariadenie za druhym. Zo samotnej koalicie odznela kritika ze bolo by dobre keby dnes platilo to co platilo pred 2 hodinami. Preboha, ked neviem vladnut, tak si to priznam a nevladnem. Ale to by sme stratili svoj teply flek vsak pan premier ? Alebo ked neviem tak si necham poradit od niekoho kto to vie, alebo sa inspirujem krajinami, ktore zvladaju boj s pandemiou. Ale to by sme nesmeli byt jesitni a nesmeli by sme si o sebe mysliet ze vsetko vieme najlepsie vsak pan premier ? Ale kto by uz pocuval naozajstnych odbornikov, takych mudrosracov ? Preco by sme robili veci dobre ked ich mozeme robit zle ? Radsej budeme pocuvat tych ustrasenych ritolezov, ktorymi sme sa obklopili. Pretoze ti nam na vsetko pritakavaju. Pretoze nikto nesmie panovi premierovi protirecit inak sa chrli ohen a sira.

Radsej nechame ludi nech krachuju, prichadzaju o pracu, o peniaze, nech sa ocitnu na hranici chudoby a nech sa stresuju, trapia a rozculuju, trpia depresiami a nespavostou. A potom sa pan Velkomozny a jeho fanusikovia cuduju ze ludia su nespokojni, idu do ulic a posledne co ich trapi je ten blby virus. Kazdy kto sa ocitol v takejto situacii a nezaziva taketo negativne emocie tak nech navstivi nejaku instituciu kde ho vyhlasia za svateho. A kazdy kto sa ocitol v takejto situacii a stale tvrdi ze ved pan Velkomozny za to nemozu,ved robia co mozu,ved stale hovoria ze im zalezi len a len na nasom zdravi, tak nech navstivi nejaku inu instituciu. Iste pan premier, stokrat opakovana loz sa stava pravdou, tak sa necudujem ze mnohi vam veria. Ale ja vam neverim. Ani slovo. Podotykam ze to zdravie vo vasom ponimani znamena len nenakazit sa covidom. Ine fyzicke choroby neexistuju. Ani psychicke.

A v mene tej vasej pravdy nicime ekonomiku, ludske zivoty, ludsku psychiku a dostojnost, obcianske prava a vsetky ostatne hodnoty. Ale skoda ze vas ta ekonomika figu zaujima. Mozno keby ste sa zaujimal aj o ekonomicku situaciu ludi nielen o tu svoju, tak by ste nebol tak nenavideny. Ano, lebo ste mnohymi nenavideny. Aj ja som tomu skoro podlahla ale potom som si povedala ze aj nenavist je emocia aj ked negativna a vy si ziadnu moju emociu nezasluzite. Nakoniec ten kto nenavidi, ublizuje iba sebe, koho nenavidia tomu to neublizi. Emocie ktore posledne mesiace vo mne rezonuju su zlost a bezmocnost. A zlostim sa preto lebo som bezmocna, pretoze vzdy som si kazdy problem vyriesila sama, vzdy som bojovala ked bolo treba. Ale co sa da robit teraz ? Ak to niekto vie, nech povie. Ako bojovat proti nekompetentnosti tejto vlady, ked akukolvek absurditu vymysli my mame posluchat, lebo ak nie tak pokuty, sankcie, tresty. Pytam sa dokedy mame este znasat tento teror?

Ked som spominala svoju rodinu, tak manzel – dochodca, brat sice neprisiel o pracu ale znizili mu plat, syn pocas druhej vlny prisiel o pracu, zatial si dalsiu nenasiel, svagor invalidny dochodca a neter so svojim snubencom sa nedavno vratili z cudziny kde tiez stratili pracu a zatial si ju ani tu nenasli. Chcela som tym povedat a zaroven podporit a mozno inspirovat ine podobne rodiny ze my sme si povedali ze tento rok si darceky kupovat nebudeme, nie sme male deti a prezijeme to. Ale co iste budeme je to, ze spolu budeme sediet pri Stedrovecernom stole a to bude nas najkrajsi darcek. A taktiez sa spolu budeme zabavat na Silvestra. A budeme ignorovat tu hnusobu Koronu ako aj celu tuto vladu. Tento rok nam zobrali Velku noc, dovolenku aj Dusicky. Ale Vianoce si zobrat nedame. A bodka.

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

Sú exprezidenti Zeman, Klaus a expremiér Paroubek nevzdelaní dezoláti s nízkym IQ?

24.09.2023

Pýtam sa preto lebo podľa našich prieskumov len tí budú voliť Smer. A aby som nezabudla, navyše starší ľudia z vidieka. V tom prípade sa rada ocitám v spoločnosti týchto pánov, pretože aj ja budem voliť Smer. Títo páni ho síce zo zrejmých príčin voliť nebudú, avšak verejne mu prejavili podporu a želali mu výhru vo voľbách. Až tak veľa dôvodov ako jedna tunajšia [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 98
Celková čítanosť: 390530x
Priemerná čítanosť článkov: 3985x

Autor blogu

Kategórie