Založ si blog

Som šťastný človek, lebo nepoznám nenávisť

Rovnako ako závisť, žiarlivosť, či pomstychtivosť, dokonca ani depresie, ktoré nanešťastie dnes pozorujem u mnohých ľudí. Taktiež tej nenávisti je dnes všade neúrekom. Škoda že tí ľudia, ktorí nenávidia si neuvedomujú, že tá nenávisť ubližuje len im. Preto som nikdy necítila nenávisť ani voči tým, ktorí mi ublížili. Vždy som to nechala na tie povestné “ Božie mlyny „.

Ale aby som nebola za svätú, priznám sa občas som pocítila škodoradosť, ak sa tým ľuďom prihodilo niečo nemilé. A áno občas pociťujem istú negatívnu emóciu a tou je hnev. Najmä za posledné obdobie, odkedy je pri moci táto “ najlepšia vláda aká tu kedy bola „. Lebo priznajme si, odvtedy tu nemáme kľud, stále sa niečo deje. Niečo, čo sa za predošlých vlád nedialo, či už vládol ten či onen.

Zoberme si napr. Ficovu vládu. Nech už mala akékoľvek chyby a nedostatky, jeho vláda nikdy nepolarizovala spoločnosť, neštvala ľudí proti sebe a najmä nikdy neumlčiavala opozíciu, necenzurovala ľudí, neporušovala ústavné právo na slobodu prejavu. A že sa na osobu Fica povedalo a napísalo všeličo nepekné až hnusné, dokonca aj nepravdivé je isté. Konšpirácie a hoaxy boli odjakživa, ale nikto to neriešil, je na každom z nás, aby si z dostupných informácií vyhodnotil kde je pravda, resp. čomu chce veriť. A slovnému spojeniu “ škodlivý obsah “ už nerozumiem vôbec. Veď komu škodí ak poviem že zem je plochá, tráva je modrá, či kocka je guľatá ?

A preto hoci som nikdy nikoho nevolila, tentokrát voliť budem a to rovno Fica. Najmä pre jeho poctivú opozičnú politiku, napr. všemožne bojoval proti zavedeniu povinnej vakcinácie, preto možno aj vďaka nemu sa to vláde nepodarilo zaviesť, lebo rozhodne také chúťky mali. A to Ficovi nikdy nezabudnem. Nie som naivná, viem že nie je dokonalý, no tisíckrát lepší ako tí ktorí nám vládnu dnes. Keby sa im už nič iné nedalo vytknúť za to rozoštvávanie ľudí môžu stopercentne. Lebo žiadny dobrý politik, štátnik, prezident by to nemal dopustiť, ten by mal ľudí spájať, najmä v takých zlých časoch aké zažívame. A som presvedčená že hoci svet už nikdy nebude taký ako pred pandémiou, verím že ak by sa Fico vrátil k moci, bolo by nám lepšie ako teraz.

Teda áno, cítila som v poslednej dobe hnev často. Hnevala som sa na Matoviča keď donútil ľudí k účasti na celoplošnom testovaní ( aj keď mňa nedonútil ani vtedy, ani neskôr ). Hnevala som sa na Čaputovú že tomu nezabránila, lebo som si myslela že by mohla keby chcela. Hnevala som sa za všetky tie rúška, respirátory, lockdowny, zavreté prevádzky, zákazy medzi okresmi ( aj keď sa ma to dotklo len minimálne keďže väčšinu z toho som odignorovala ) lebo som si myslela že toto všetko nám škodí viac ako osoží. Hnevala som sa na covid pasy lebo som to považovala za diskrimináciu a za ponižujúce. Lebo len niekdajší otroci na juhu USA potrebovali priepustku keď mali opustiť plantáž svojho pána. No napriek tomu aj bez covid pasu som to prežila a dostala sa všade kde som chcela. Hnevala som sa za zmarené referendum, lebo som chcela aby čím skôr táto vláda skončila. Hnevám sa aj teraz, lebo evidentne sankcie voči Rusku, odstrihnutie sa od ruských energií a míňanie enormného množstva peňazí na zbrane a vojenskú techniku ožobračuje nás všetkých.

Ale riešim to tak že sa z toho “ vypíšem “ spravodlivo sa rozčúlim a vykričím v debate s rovnako naladenými ľuďmi, potom sa ukľudním a hodím to za hlavu. Myslím že je lepšie dostať to von, ako to v sebe dusiť, inak by som si mohla privodiť infarkt. Celý život sa držím toho že ak som s niečim vo svojom živote nespokojná, tak sa to snažím zmeniť a keď to nijako nejde tak dané „status QUO“ akceptujem. A to čo vyvádzajú politici, naozaj nedokážem zmeniť. No to neznamená že im to zabudnem. Možno budem raz ešte škodoradostná ak zato raz nejakým spôsobom zaplatia.

Teraz by som sa chcela podeliť o jeden príklad takej absolútnej nenávisti.

Minulý týždeň prišiel ku mne na masáž jeden dlhoročný zákazník ktorý sa ale zhruba pol roka neukázal. Skoro som ho nespoznala taký bol zničený, strhaný a zostarnutý. Po úvodnom pozdrave a zdvorilostnej otázke “ ako sa máš ?“ to na mňa vybalil, že má také problémy, aké by nedoprial ani svojmu úhlavnému nepriateľovi Putinovi. Lebo Putina a Rusov nenávidí. Ojoj, povedala som si, to je tenký ľad lebo nerada sa do týchto debát púšťam a už vôbec nie so zákazníkmi, ale tento človek sa evidentne okrem masáže ( bol “ seknutý “ ) potreboval aj vykecať. Tak som mu spravila kávu a vypočula som si že mal autonehodu, má zničené auto, choré dieťa, problémy v manželstve, finančné problémy. Nedalo mi a položila som mu zákernú otázku. “ Pri všetkých týchto problémoch tvojim najväčším problémom je Putin ? Veď to nijako neovplyvníš, skôr sa snaž riešiť tie problémy ktoré dokážeš riešiť. Lebo keď máš v sebe toľko negatívnych emócií, tak nečudo že aj telo ochorie, veď čo myslíš z čoho ťa “ seklo ?“ Podotýkam že to nie je z mojej hlavy, to mi povedala jedna ortopedička keď som mala podobný problém, totiž že tie “ seknutia “ sú často emocionálneho pôvodu. No nemyslím že pochopil o čom hovorím lebo vzápätí mi on položil zákernú otázku. Či ja som na strane Putina či necítim voči nemu nenávisť za to čo robí?

Uff, teraz budem musieť použiť autocenzúru, aby som to napísala tak aby mi tu blog ostal a moja námaha s písaním nebola zbytočná.

Skrátka som mu povedala že nie som na nikoho strane, porovnala som to s tým že keď sa dvaja hádajú a tretí sa do toho zapletie, tak tí dvaja sa nakoniec udobria a vy budete ten zlí. Proste ja som v takýchto prípadoch vždy ako Švajčiarsko, neutrálna. Ale keďže určití fanatici sa s neutralitou neuspokoja, chcel ma dotlačiť k tomu aby som Putina a vojnu odsúdila. NATO som mu povedala že nie som Pánboh, aby som niekoho súdila, preto nikdy nikoho nesúdim. Ale samozrejme vojny, násilie, agresiu neuznávam. Ja ani len v televízii nemôzem pozerať vojnové či akčné filmy kde sa zabíja, mučí a krv tečie potokom, aj keď viem že to je len film. Ale aj keď žiadny normálny človek vojnu nechce, realita je taká, že vojny vždy boli, aj budú. Aj v 21. storočí kedy by už ľudstvo malo byť civilizované, ale podľa môjho názoru nie je. Stačí sa pozrieť všade okolo nás, ak by sme boli civilizovaní, tak by sa nemohlo diať všetko čo sa deje. A vojny sú preto, lebo vždy sa nájdu mocibažní psychopati, ktorým je vždy málo a túžia mať viac peňazí, väčšie územia, väčsiu moc. Vojny by nemohli byť keby sa nenašli fanatici na obidvoch stranách ktorí sú ochotní sa pozabíjať v mene čoho ? Vždy sa dôvod nájde. Vojny by nemohli byť keby sa nevyrábali zbrane, lebo čím by sa ľudia zabíjali, prakmi a gumipuškami ? Ale keď ten zbrojársky priemysel tak dobre vynáša…

Potom som sa ho čiste len kvôli spravodlivosti spýtala či nenávidí všetky vojny a všetkých lídrov ktorí v histórii ľudstva rozpútali vojny, alebo to je “ iné “ ako som už veľakrát počula. Keď nenávidí Rusov, či nenávidí aj Američanov, Nemcov, Mongolov, Turkov, Tatárov, Arabov či kadejaké iné národy ktoré viedli vojny. Proste nech má to rovnaký meter. Snažila som sa mu vysvetliť že je hlúpe to takto vnímať. A tiež že Putin zrejme nerozhoduje o vojne sám, ale má tam tú svoju Dumu, má tam celý štáb generálov, plukovníkov, admirálov a kdekoho. Aspoň ja ako laik si to myslím. Tak ak už chce nenávidieť tak nech sa vyjadruje transparentne ( to je teraz také moderné slovo 🙂 ) a nech povie že nenávidí ruskú vládu ale nie ruský ľud ktorí za nič nemôze, tak ako my nemôžeme za to čo robia naši politici, alebo americký ľud nemôže za to čo robia ich politici.

Aj tak som len hádzala hrach na stenu lebo len dokola opakoval “ ale Putin urobil, lebo Putin povedal.. “ Skrátka nemalo to zmysel, len strata času. Na záver som mu položila otázku že ak by Ukrajinu napadol hociktorý iný národ , nenávidel by aj ich ? A bolo vymaľované, odpovede som sa nedočkala.

Nakoniec dopil kávu, vyzvala som ho aby počas masáže už mlčal a relaxoval a nemyslel na nič negatívne. Vždy to robím, hoci často zákazníci chcú počas masáže preberať aktuálne negatívne dianie, nikdy sa do toho nedám zatiahnuť. Toto bola výnimka a aj to som oľutovala. Tak som ho pomasírovala a odišiel. Myslím že sa už viac neukáže, lebo neznesie iný názor. Ale na to som zvyknutá, mám s tým bohaté skúsenosti. A vôbec mi to nevadí, nie preto čo hovoril, veď má právo na svoj názor a ja každý iný názor rešpektujem, ale pre tú kopu negatívnej energie ktorú v sebe mal a preniesol ju na mňa. Po jeho odchode som musela kopec sviečok vypáliť a očistiť si auru aby ma z toho “ neseklo „……

Tak a je dokonané…..

07.04.2024

A vraj nemôžu mať všetko. A už majú všetko. Alebo ešte nie ? Vraj Fico chce ovládnuť aj súdnu moc. Vraj tentokrát už celkom určite ráno nevyjde slnko. Vraj je po demokracii. Vraj tu bude ozajstná totalita ako za socíku. Asi nás znova “ zadrátujú “ všetko nám znárodnia, ovládnu médiá a aby toho nebolo málo, možno nakoniec aj tí Rusi prídu ako v [...]

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 99
Celková čítanosť: 394825x
Priemerná čítanosť článkov: 3988x

Autor blogu

Kategórie