Založ si blog

Ešte sú aj normálni lekári

Mnohokrát som v poslednej dobe počula či čítala, že vraj ambulantní lekári ordinujú len cez telefon, že pacienti ktorí nemajú koronavírus nie sú ošetrení, že sa odkladajú operácie a že kvôli tomu ľudia aj umierajú. Netvrdím že to tak nie, našťastie s tým nemám skúsenosť. Ale ja by som dnes chcela opísať svoju vlastnú skúsenosť a to pozitívnu.

Asi pred týždňom som sa nadránom zobudila na nejaký hluk, ktorý nie a nie prestať. Znelo to ako také monotonne hučanie, ako keď vám pod oknami beží naštartovaný motor auta. Išla som sa teda z okna pozrieť, kto ruší nočný kľud. Ale nič som nezistila. Keďže to ani do rána neprestalo, išla som sa spýtať susedov, či ten zvuk nepochádza od nich, či náhodou nemajú zapnutý nejaký elektrický prístroj ktorý by mohol vydávať podobný zvuk, aj keď som si nevedela predstaviť čo by to mohlo byť. Samozrejme nikde sa nič nedialo, no ja som ešte stále nemala žiadne podozrenie, pretože nikdy predtým som nič podobné nezažila. Až neskôr v ten deň, keď som išla navštíviť svojho syna a sadli sme si v obývačke kde bolo úplné ticho, lebo nebola pustená ani hudba či televízor. Vtedy som to počula znova a vtedy mi to došlo. Teda že to mne hučí v ušiach. Možno si poviete že to je maličkosť, lebo to nie je vážna choroba, ani to nebolí, ale je to poriadne nepríjemné.

Tak som s tým žila nepretržite pár dní, až som mala pocit že sa z toho zbláznim a tak som sa to rozhodla riešiť. Prvý, na koho som sa obrátila bol môj dlhoročný akupunkturista / mimochodom vyštudovaný lekár / ktorý mi vždy všetky doterajšie zdravotné problémy vyriešil. Ibaže som sa dozvedela, že odkedy k nám zavítala korona, on nepracuje, lebo sa korony bojí. Nuž, na to môže mať každý svoj názor. Môj názor je, že ak lekár nelieči svojich pacientov, lebo sa bojí chorôb, mal by zmeniť povolanie.

Zavolala som teda svojej obvodnej lekárke, či pracuje a či môžem prísť. Nič sa nepýtala, len povedala, že samozrejme môžem. Prišla som, v čakárni nebol nikto. Podotýkam, že táto pani doktorka ordinuje v Ba Staré mesto, kde je zrejme najvyšší počet dôchodcov. Súdiac podľa toho koľko ich bolo v čakárni v minulosti. Pritom stačili dvaja pred vami a už ste čakali hodinu, lebo ako sama doktorka hovorila, väčšinou ani neboli chorí, len boli osamelí a chodili sa“ vykecávať “ resp. sťažovali si dokola na to isté, že nemôžu spať, nechutí im jesť, alebo nemôžu na toaletu. A ona ich počúvala, lebo je slušná a nemala to srdce ich poslať preč, hoci vedela že má plnú čakáreň ľudí.

Tak som zaklopala a pýtam sa, kde má pacientov. Ona nato, že sa všetci zázračne uzdravili. A potom dodala že samozrejme žartuje, no teraz nemá veľa pacientov, lebo sa boja chodiť von a ordinuje hlavne telefonicky, ale nie preto že ona nechce pacientov, ale pacienti nechcú prísť. Tak im väčšinou iba predpisuje lieky elektronicky.

Keď som jej povedala o mojom probléme, ako prvé prišlo na rad meranie tlaku, ktorý bol v poriadku. Vypísala mi teda papier na EKG a do ORL ambulancie do najbližšej polikliniky. Ale či tam ordinujú, mi nevedela povedať. V poliklinike kde sa to inokedy hemží ľuďmi, som stretla ozaj len pár pacientov. Vďaka tomu som všetko vybavila expresne rýchlo, bez čakania, pritom všetci lekári, ktorých som potrebovala, ordinovali. Ako prvé som vybavila EKG, ktoré vraj bolo ukážkové. Dokonca som mala pocit že sa pán doktor so sestričkou potešili keď som prišla, aspoň mali čo robiť.

V ORL ambulancii sedel mladý, veľmi slušný a milý lekár. Dokonca sa ma spýtal : Tak mladá pani, ako sa máte ? Hovorím mu, že aj lepšie bolo, keď už som musela prísť k nám. Po tom, ako si prečítal papier od obvodnej a vypočul si ma, vyšetril mi uši, s vážnou tvárou povedal : Uši vyzerajú byť v poriadku, ale pošlem vás na operáciu. Keď som sa na neho s hrôzou pozrela, tak sa začal smiať a povedal, aby som sa nebála, veď on iba žartuje. Uľavilo sa mi a dobre mi to padlo, lebo vždy som radšej keď je lekár komunikatívny a ľudský, ako keď je arogantný a neprístupný. No a keď sa vie ešte aj zasmiať a zažartovať, tak to je pre mňa liek na dušu. Najmä v dnešnej dobe, keď sa ľudia už zabúdajú aj smiať.

Ale čo sa týka mojich uší. Keď zistil, že tlak a EKG sú v poriadku, tak ma trochu vyspovedal, lebo podľa neho ďalšie menej závažné príčiny môjho problému môžu byť stres, nespavosť, alebo problém s krčnou chrbticou. Tak ho zaujímalo, aké mám povolanie a keď som povedala aké, ako aj to, že s krčnou chrbticou mávam problémy, tak sa pri mojom povolaní ani nečudoval, keďže pritom samozrejme krčná chrbtica najviac trpí. Navyše hneď ako zistil moje povolanie, bolo mu jasné aj to, že musím trpieť stresom a následnou nespavosťou, keďže vďaka opatreniam vlády nemôžem pracovať. Z čoho vyplývajú existenčné problémy, obavy z budúcnosti, neistota, čiže stresové situácie.

Pán doktor však urobil, čo mohol, aby nič nezanedbal. Poslal ma na RTG krčnej chrbtice, ktorú som vybavila za 5 minút a ktorá následne potvrdila istú deformáciu jedného krčného stavca. Na základe toho mi dal odporúčanie na rehabilitáciu, kde som sa objednala / najbližší termín za 5 dní /. Taktiež mi dal odporúčanie na audiometriu, kde som sa tiež objednala / najbližší termín o 2 dni / A podotýkam, že to všetko som vybavila pod jednou strechou. Nakoniec mi predpísal liek na báze Ginkgo Biloby, ktorý zlepšuje krvný obeh, zabraňuje vzniku krvných zrazenín, rozširuje cievy, čím prispieva k zlepšeniu prekrvenia mozgu, zvyšuje toleranciu mozgového tkaniva voči nedostatku kyslíka a má priaznivý účinok proti depresiám a úzkosti. Každopádne som rada, že mi nepredpísal nejakú chémiu, lebo tomu sa pokiaľ je to možné, snažím vyhýbať. Ak to vraj neprejde ani po rehabilitácii a dobratím liekov, tak mám znova prísť a budeme po príčinách pátrať ďalej.

Takže absolvujem ešte jedno vyšetrenie, ako aj dvojtýždňovú rehabilitáciu, doberiem lieky a potom uvidím, dúfam že sa môj problém vyrieši a nebude to nič neliečiteľné, alebo trvalé.

Na záver moja vďaka patrí všetkým ambulantným, či už obvodným alebo odborným lekárom, ktorí ma neodmietli, ale sa mi dôkladne venovali a neboja sa ordinovať / lebo covid /a venujú sa všetkým ľuďom ktorí ich potrebujú, napriek tomu že nie sú covidoví pacienti.

P.S. Ak by niekto z čitateľov mal niekedy podobné problémy, uvítam v diskusii možnú zistenú príčinu, alebo akúkoľvek radu, čo s tým. Vopred ďakujem.

Tak a je dokonané…..

07.04.2024

A vraj nemôžu mať všetko. A už majú všetko. Alebo ešte nie ? Vraj Fico chce ovládnuť aj súdnu moc. Vraj tentokrát už celkom určite ráno nevyjde slnko. Vraj je po demokracii. Vraj tu bude ozajstná totalita ako za socíku. Asi nás znova “ zadrátujú “ všetko nám znárodnia, ovládnu médiá a aby toho nebolo málo, možno nakoniec aj tí Rusi prídu ako v [...]

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 99
Celková čítanosť: 394258x
Priemerná čítanosť článkov: 3982x

Autor blogu

Kategórie