Založ si blog

Snival sa mi sen, cast prva

Minulu noc sa mi snival taky pekny sen. V tom sne mal nas premier tlacovku v ktorej oznamil ze uz ma toho dost a podava demisiu. Skoda ze ked som sa zobudila som zistila ze to bol iba sen.

Netajim sa tym ze nesuhlasim s touto vladou a ze by som bola rada keby skoncila.Takych je nas iste viac ale vacsina nevie odpovedat na to co dalej ak by sa to naozaj stalo. Koho vlastne volit ? A neviem to ani ja, viem len ze tuto vladu nechcem a hociktora ina by bola lepsia. A viem ze je kriza a aj ina vlada by musela robit nejake opatrenia, ale nejake rozumne. Take ktore sposobia co najmenej ekonomickych a psychickych skod. Preboha ved tato vlada sa nevie dohodnut ani na tom ci pustia deti do skol alebo nie. Take opatrenia ktore nebudu tak urazat, ponizovat a obmedzovat ludi. Uz v jednom z predchadzajucich blogov som pisala ze pred touto krizou som sa o politiku nezaujimala. Ale teraz som sa zacala, lebo rozhodnutia vlady sa ma nielen tykaju ale priamo dotykaju. Kedze som chcela dohnat zameskane, zacala som pozerat a citat vsetko co nas premier navyvadzal ked bol v opozicii. Trvalo to hodiny ale uz po 10 minutach mi bolo jasne aky zazrak prirody nam tu dnes vladne, alebo ako povedal klasik “ Sakra, co je todle proboha za cloveka ? “

Zasla som a pytala sa ci to je vobec mozne ze takeho cloveka mohol narod zvolit. Nikoho nechcem kritizovat preco volil toho koho volil, nemyslim si ze je to hanba. Mnohi nemohli tusit ze sa takto vyfarbi. Podla mna je hanbou iba to ak ho este stale dokaze niekto obhajovat. Myslim si ze tato vlada uz stratila minimalne z moralneho hladiska pravo od nas ziadat dodrziavanie akychkolvek opatreni ak ona sama ich nedodrziava.

Mnohi ten dnesny sposob vladnutia prirovnavaju k fasistickej alebo komunistickej diktature. S tou komunistickou by som si dovolila nesuhlasit, lebo som zila v casoch socializmu a musim povedat ze vtedy som sa nikdy necitila taka obmedzovana a zbavena svojich prav. Ani dalsich 30 rokov, nech tu vladol ktokolvek. A co sa tyka tej fasistickej. Zaujimave na tom je ze vlada dnes za fasistov oznacuje ludi ktori s nou nielenze nemaju nic spolocne ale ju striktne odsudzuju. Len preto ze maju iny nazor, alebo boli na protestoch kde boli prave preto lebo nesuhlasia s vladou.

Rozmyslala som nad tym preco to ludia prirovnavaju k fasistickej diktature a skusila som to porovnat s tou skutocnou z minulosti. Nebudem cerpat teraz z internetu ci z inej literatury, opisem to iba vlastnymi slovami tak ako si to z daneho obdobia pamatam a co mam nastudovane, lebo z Hitlera a z Druhej svetovej vojny som maturovala. Takze preco vobec take nieco mohlo vzniknut ? Je to jednoduche. Ked Nemecko prehralo prvu svetovu vojnu muselo platit vojnove skody, nastala hospodarska kriza, nezamestnanost, bieda a hlad. Narod bol zufaly, deprimovany a cakal na svojho Mesiasa ktory ich z tejto situacie dostane. A ten sa zjavil. V podobe Hitlera. Ked sa snazil dostat k moci, dlhodobo vymyval mozgy ludom svojim recnenim na tribunach. Vsetci sme videli aspon jeden dokument z tej doby ako pri tom vykrikoval, rozhadzoval rukami, busil do recnickeho pultu a plul okolo seba okrem slin aj jedovate slova. V tych reciach sa vyvysoval nad ostatne narody a obhajoval ten svoj, akoze su pravi arijsky nadludia a zasluzia si to najlepsie , nezasluzia si takto trpiet a ze teda on urobi vsetko preto aby ich z tejto krizy dostal.

Tu musim podotknut ze za vsetky tie zverstva co tento clovek napachal nemohol len on sam. Bola to kolektivna vina. Pretoze zlo moze existovat len tam KDE DOBRI LUDIA MLCIA. Alebo su umlcani, lebo verim ze existovali aj slusni a dobri Nemci ktori s nim nesuhlasili. Ale ti bohuzial skoncili v koncentrakoch. No nakoniec sa Hitler dostal k moci a prve co urobil VYHLASIL NUDZOVY STAV. Lebo potom si mohol robit co chcel. A aj robil. Lebo chcel. A co prislo potom uz vsetci dobre vieme.

Podobnost s dneskom vidim najma v tom ze aj dnes boli ludia zufali z vladnutia predoslej vlady a chceli zmenu. Len skoda ze za kazdu cenu. Uverili by hocikomu kto by im slubil to co im slubila tato vlada. Nielen to ze oni budu vladnut lepsie ale ze potrestaju vinnikov z predoslej vlady. Teda korupciu, kradeze aj vrazdy. Co je aj spravne, kazdy zlocin by mal byt potrestany. ALE NAOZAJ KAZDY. Takze si ludia vybrali tu najhorsiu moznost, toho kto vedel najhlasnejsie kricat a najviac vedel “ rozhadzovat rukami „. Ja nechcem byt “ po bitke generalom “ len sa pytam ci naozaj staci volicom to ak si zvolia niekoho kto potresta predoslu vladu ? A co ja ako obcan z toho mam ? Zadostucinenie ? Skodoradost ? Ze pozrime sa spravodlivost existuje lebo aj mocni a bohati budu potrestani ? Bude preto chlieb lacnejsi alebo budu vyssie platy ? Ak by tych ktori sa previnili aj odsudili, tak ich akurat budeme zivit z nasich dani. Pokial tu nerobia len divadlo pre narod a potom ich pekne potichucky nenapadne pustia. Kazdopadne ja neverim ze existuje spravodlivost rovnako pre vsetkych. Spravodlive by bolo ak by tym ktorich za tieto zlociny odsudia skonfiskovali majetky ktore ziskali kradezou, korupciou ci inou nezakonnou cinnostou a vratili by tie majetky statu, teda nam vsetkym a tie peniaze by investovali napr. do skolstva, zdravotnictva ci opravy ciest. Ale to sa nestane lebo taka moznost im ani nenapadne. Pretoze ich stat ani ludia nezaujimaju. Im ide akurat tak o pomstu. A o moc.

Ale vsetko ostatne co tato vlada naslubovala sa niekde vyparilo ako vlanajsi sneh. A spravaju sa presne tak isto, ba horsie ako predosla vlada. Urcite sa nechcem zastavat Fica ale ten mal aspon tolko slusnosti alebo rozumu ze nenadaval vlastnym obcanom a neurazal ich. A keby si to dovolil, tak by uz davno vsetci boli v uliciach.

A ak by si niekto myslel ze som proti tejto vlade zaujata len preto lebo ako zivnostnik som pocas korony o vela prisla tak by sa velmi mylil. Iste, aj to by bol dovod a padny, ale mna hneva viac ta ludska, mentalna ci psychicka stranka, teda ako sa ku mne ako k cloveku tato vlada sprava. A to nie som schopna a ochotna tolerovat a preto sa burim aspon tym ze pisem, lebo neviem ako inak by som sa branila.

Prave naopak ked sa u nas ten virus objavil a stat zavrel aj moju prevadzku, aj ked som nebola nadsena a vedela som ze to na mna bude mat ekonomicky dopad, chapala a respektovala som to, chapala som ze stat musi robit iste opatrenia. Vtedy to bolo nieco nove, este sme nevedeli ako presne sa ten virus sprava, len sme poculi hrozne spravy zo zahranicia ako vo velkom umieraju ludia. Ale medzitym sme sa uz o tom viruse co-to dozvedeli, vratane toho co vyhlasila WHO este v oktobri, ze vzhladom na infekcnost a umrtnost virusu to nielenze nie je pandemia ale ani len epidemia, ale viroza. No napriek tomu v casoch IT tato sprava este nedorazila nielen k vacsine nasho obyvatelstva ale ani len k samotnej vlade. Lebo stale tvrdosijne trvaju na oznaceni „pandemia “ A primerane k tomu sa aj spravaju, napr. mame stale nudzovy stav aj ked nie je potrebny, ale samozrejme vlade to naramne vyhovuje. Ale podla mna iba hlupak trva stale na starych zisteniach a skutocnostiach ked uz su davno zname a dokazane nove. Keby nikdy nikto nebol ochotny prijat nove fakty, tak by sme este dodnes zili na stromoch ako opice.

A to je to co ja najviac tejto vlade vycitam, zbytocne obmedzovanie osobnej slobody a zda sa ze to nikomu nevadi, automaticky sa tomu kazdy prisposobil a podriadil. Ale mne to vadi, vzdy som si najviac vazila slobodu, lebo bez slobody nie je nic. Proste som tak bola vychovana, nebola som obmedzovana, trestana ani nutena k nicomu. Casto sa o Slovakoch hovori ze su ovce. Preco je tomu tak ? Odpoved najdeme v historii. Slovakom vzdy niekto vladol. Raz to boli Madari, inokedy Cesi, Nemci ci Rusi. A ked Slovak zacal vystrkovat rozky, tak po nich dostal a tak sklapol. A to nam tak nejako ostalo v genoch. A kto nam vladne dnes ? No predsa Unia. Dalsi cudzi pan. Tak nejako si zvykame, asi je to udelom maleho statu a bez schopneho vodcu.

Pokracovanie nabuduce….

Prečo som volila p. Harabina ?

25.03.2024

( venované blogerke Luna 5 ) V prvom rade jej ďakujem, že nás voličov Harabína nenazvala priamo hlupákmi, len ľuďmi, ktorí nerozmýšľajú racionálne. Nemyslím si že sme nerozmýšľali racionálne, ale budiž. Za druhých nemôžem hovoriť, ale za seba môžem povedať, že som nevolila podľa toho, koho mi podsúvali médiá a prieskumy, ale podľa toho koho som chcela mať za [...]

Fico je späť !

12.10.2023

Keďže sa už všetci ktorí chceli, k tejto téme vyjadrili, tak v krátkosti sa vyjadrím aj ja. Nedokážem totiž nevyjadriť tú radosť ktorú momentálne cítim. Radosť z toho ako voľby dopadli. A nielen voľby, ale aj povolebné zostavovanie vlády. Počas volebnej noci som ani oka zažmúriť nemohla, nie dovtedy kým som sa nedozvedela výsledok, kým som sa na vlastné oči a uši [...]

Sú exprezidenti Zeman, Klaus a expremiér Paroubek nevzdelaní dezoláti s nízkym IQ?

24.09.2023

Pýtam sa preto lebo podľa našich prieskumov len tí budú voliť Smer. A aby som nezabudla, navyše starší ľudia z vidieka. V tom prípade sa rada ocitám v spoločnosti týchto pánov, pretože aj ja budem voliť Smer. Títo páni ho síce zo zrejmých príčin voliť nebudú, avšak verejne mu prejavili podporu a želali mu výhru vo voľbách. Až tak veľa dôvodov ako jedna tunajšia [...]

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 98
Celková čítanosť: 390486x
Priemerná čítanosť článkov: 3985x

Autor blogu

Kategórie